KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Minimiorder
Ingen minimigräns för order.

Priser:
Moms ingår i priset med 25%.


BETALNINGSALTERNATIV:

Förskottsbetalning:
Förskottsbetalningen görs till Plusgirokonto: 69703-7 eller till Swish nr: 123 484 33 14 (Pysselgumman AB)
Så fort din betalning finns på vårt bankgiro packas och skickas dina varor. Ingen avgift utgår för detta betalningsalternativ. Betalning måste ske inom 7 dagar, annars makuleras ordern.


PayPal: 


Leveransvillkor:
Normal leveranstid är cirka 2-5 dagar, beroende på var i landet du bor. Växter skickas på mån-ons för att undvika att de blir liggande någonstans över helgen under frakten.
Leveranssätt:
För leverans används Postnord varubrev. Denna försändelse levereras till din brevlåda.
Pysselgumman tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar eller förlorade paket beroende på fraktföretaget.

Frakt:
Jag tillämpar enhetsfrakt på fn. 39:- på alla paket som skickas.

Reklamation och returrätt:
Vid ev reklamation tillämpas konsumentköplagen. Mer om den kan ni läsa på konsumentverkets hemsida http://www.kov.se/.
Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid en ny vara. 

Ångerrätt:
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du betalar själv returfrakten. Du ska alltid ta kontakt med mig via e-post innan du returnerar en vara, där meddelar du vilket datum du mottog varan och vilket konto du vill att pengarna ska återbetalas till (gäller förskottsbetalning). Swishbetalning betalas tillbaka till det numret som användes för att betala. Vid betalning med kort återbetalas pengarna genom Paypal till konto kopplat till kortet.

Om den vara du returnerar skadats under returfrakten eller är använd på ett sådant sätt som medför att varans värde minskar har jag (Pysselgumman AB) rätt att få ersättning för denna värdeminskning.

Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar jag givetvis returfrakten. Kontakta mig för att få en retursedel. Jag följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket

Skador på paket och ej uthämtade paket:
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till Posten/DHL (beroende på transportör i det aktuella fallet) och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, ta kontakt med mig inom 7 dagar. Behåll det skadade emballaget, ta ett foto av det samt det skadade godset och maila detta till mig så sköter jag reklamationen till transportbolaget. Du ersätts med ny vara.

Övrigt:
Jag förbehåller mig rätten att avsluta en order vid eventuellt fel i lagersaldo eller om fel pris är skrivet.

Kontakt Blomfantast

E-post: butik[at]blomfantast.se


Organisationsnummer: 556842-5259  (Pysselgumman AB)

Adress
Odensalagatan 9
831 59 ÖSTERSUND