FÖLJ BLOGGEN BLOMFANTAST

Follow

En oas för dig som älskar växter

Behöver råd ang min westerlundare!

Hem Forum Krukväxtfunderingar Behöver råd ang min westerlundare!

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Blomfantast 3 månader, 2 veckor sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Linda

Min Dr westerlund har stått i fönstret sen i somras och nu när jag satte på elementet som är nedanför fönstret så tänkte jag att det var bäst att flytta växten. Den hamnade längre in i rummet där det är mörkare. Sen råkade jag glömma bort den lite så den blev ganska upptorkad, så jag vattnade den rikligt och tänkte mer på det… Men nu när jag tittade till den har den börjat bli brun i “skotten” som växer ut från stammen. Och den ser allmänt hängig ut. Jag ställde tillbaka den i fönstret i hopp om att det skulle torka upp jorden lite men jag kanske måste byta jord? Eller är det kört? Det är i princip bara en stam eftersom att jag vill ha den som ett träd (stamma upp den). Den är 75 cm så den får tusan inte dö nu!!

Ge mig tips snälla!

#2538 Svar

Blomfantast
    Forumledare

Oj 75 cm, då förstår jag att du är rädd om den. Det är ju otroligt tålamodsprövande att stamma upp en Dr Westerlund, så man vill inte gärna börja om från början igen när man kommit så långt som du! Men jag får för mig att du inte behöver vara orolig. Jag tror inte du behöver byta jord. De blir ju ledsna på vintern och kan se allmänt anskrämliga och halvdöda ut och så kommer de ändå igång igen på våren. Men de gillar ju att ha de ljust, så om du ska välja mellan pest och kolera så tror jag det funkar bättre i fönstret ovanpå elementet än en bit in i rummet.

Du kan väl återrapportera hur det går!

/Bodil

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Svar till: Behöver råd ang min westerlundare!
Din information: